Futbalový učebný proces sa u detí môže začať už od veku 5 rokov a prebieha až do dospelosti hráča. Úlohou trénera je pomôcť mladým hráčom vybrať si správne riešenia futbalových situácií, ktoré pomôžu celému tímu. Tréner by sa mal preto sústrediť na rozvoj hráčov (a vďaka tomu na rozvoj tímu). Ako tento proces prebieha v Holandsku si povieme v dnešnom článku.
Ako sme si povedali v minulej časti o Dutch Soccer School, z rozostavenia hráčov v systéme 4-3-3 vyplýva, že ide o mimoriadne ofenzívny herný systém. Jeho neoddeliteľnou súčasťou musí byť presing, teda rýchly zisk lopty po jej strate. V minulej časti sme si predstavili cvičenie č.1 zamerané na presing - hru 3 proti 3. Dnes si ukážeme druhé cvičenie zamerané na presing. Ide o hru 3 proti 3 + 2 brankári.
V predchádzajúcich častiach v rámci Dutch Soccer School sme si predstavili systém 4-3-3 a ukázali postupné kroky ako tento systém zautomatizovať u hráčov v tréningovom procese. Už z rozostavenia hráčov vyplýva, že ide o mimoriadne ofenzívny herný systém. Hráči sú nútení po strate lopty rýchlo ju získať naspäť. Preto je súčasťou holandského futbalového tréningu aj vykonávanie tlaku na hráčov s loptou (presing). Tento tlak vytvárajú súperovi hráči. Dnes si ukážeme jedno cvičenie zamerané na presing, ktorý je veľmi dôležitou súčasťou holandskej futbalovej hry pri ofenzívnom systéme 4-3-3. Článok je určený len pre registrovaných užívateľov.
V 5.časti o Holandskej futbalovej vízii si podrobne predstavíme varianty hry 4 na 4. V článku nájdete 5 rôznych variácií podľa toho, čo je cieľom tréningu. Chcete trénovať streľbu, vedenie lopty, prihrávku, protiútoky alebo centre s hlavičkovaním? Tak si určite vyberiete z nasledovných variácií. Táto časť je dôležitá pre každého mládežníckeho trénera na Slovensku.
V 4.časti o Holandskej futbalovej vízii sa budeme zaoberať tým, aké sú tréningové ciele v rôznych vekových kategóriách a povieme si niečo o základnej forme hry 4 na 4 a jej variáciách
Dnes budeme opäť pokračovať v našom seriáli o Holandskej vízii mládežníckeho futbalu 3.časťou. V minulotýždňovej 2.časti sme sa zaoberali podmienkami holandského tréningu a otázkou, prečo v krajine tulipánov uprednostňujú pri výchove mladých futbalistov hru 4 na 4. Tentoraz si rozoberieme aké sú úlohy mládežníckych trénerov a ako môžu tréneri ovplyvňovať vývoj hráčov.
Pred týždňom sme sa pozreli na víziu a základné myšlienky Holandskej vízie mládežníckeho futbalu. V druhej časti si rozoberieme podmienky tréningu a nájdeme odpoveď na otázku, prečo sa v Holandsku u detí uprednostňuje hra 4 na 4.
Začiatkom 80.rokov strávil technický úsek Holandského futbalového zväzu (KNVB) veľa času premýšľaním , študovaním a tvorbou praktického systému mládežníckeho futbalu v Holandsku. Na čele tohto snaženia stál Rinus Michels vtedajší kouč Holandskej reprezentácie a tvorca Totálneho futbalu.
Dnes si ukážeme 3 varianty cvičenia na prihrávky v trojuholníku od legendárneho holandského kouča Louisa Van Gaala. Van Gaal používa tieto cvičenia na prihrávky veľmi často prakticky v každom tíme, ktorý trénoval. Z trénerského denníka počas jeho pôsobenia v FC Barcelona je jasné, že na ne kladie veľký dôraz, pretože boli súčasťou tréningového procesu veľmi často.
Ronald Koeman patril počas svojej hráčskej kariéry k najlepším obrancom. Zaznamenal množstvo individuálnych aj tímových ocenení a v rovnako úspešnej kariére pokračuje aj v úlohe trénera. V súčasnosti kouč Feyenoordu Rotterdam kladie v tréningu veľký dôraz na detail, čo je typický znak holandskej futbalovej školy. Ponúkame vám tri cvičenia Ronalda Koemana určené na rozcvičku, z ktorých každé spĺňa iný cieľ. Prvé cvičenie bude zamerané na prihrávku, druhé na skoncentrovanie mentálnej stránky hráčov na hlavnú časť tréningu a tretie naopak na uvoľnenie a zábavu. Je na vás, ktoré kedy počas sezóny použijete. Detailný popis cvičení aj s nákresmi nájdete v článku...
Strana 1 z 3